Górski Bieg Niepodległości (Mountain Run) : November 11 2021

avatar

W tym roku odzyskanie niepodległości świętowałem w biegu 😁

Dosłownie na godzinę przed zakończeniem zapisów kumpel namówił mnie, bym się zapisał na ten bieg.

Mimo, że wcześniej startowałem raz w biegu górskim (bieg na Jurze - https://hive.blog/hive-193552/@ptaku/actifit-ptaku-20210926t203745459z), to teraz miałem poznać tak naprawdę "z czym to się je" 😉

Przyjechaliśmy z kumplem na miejsce na godzinę przed startem, więc miałem sporo czasu na ogarnięcie spraw organizacyjnych (odebranie pakietu startowego, i dostosowanie ubioru do warunków pogodowych).

Następnie zrobiliśmy sobie krótki trucht rozgrzewkowy w okolicy startu/mety.

Na kilka minut przed startem organizator zarządził ogólną rozgrzewkę dla wszystkich.

Zawodnicy zaczęli się schodzić w okolicę startu.

Wymachy, przysiady, pajacyki, rozciąganie - taki standard rozgrzewkowy, ale wraz z muzyką, i ze zwiększającą się ilością ludzi, przerodziło się to w niezłą zabawę 😀.

O godzinie 11.11 odśpiewaliśmy wspólnie hymn, i ruszyliśmy na trasę.

Zaraz za startem trasa skręcała w lewo, w las, i żlebem (służącym na codzień do ściągania drzewa) prowadziła nas ostro w górę.

Po kilku minutach wiedziałem już, że bieg na Jurze to była zabawa, w porównaniu do tej wyczerpującej wspinaczki.

Największym podziwem darzę kilku zawodników, którzy potrafili biec pod tą górę.

Większość jednak (wliczając mnie) po prostu szła, ale tempo chodu i tak było masakryczne.

Spójrzcie jak moje tętno gwałtownie wzrosło na początku "biegu".

A im dalej, tym było gorzej 😀

Niewiele było miejsc, bym mógł złapać oddech.

Wspinając się do schroniska na Błatniej wielokrotnie podbiegałem przez fragment trasy, jednak na każdym kolejnym większym wzniesieniu mój (i nie tylko mój) bieg zamieniał się w szybki marsz.

Widać to dokładnie na wykresie kadencji.

Mimo, że sporo maszerowałem, to nie udało mi się zrobić żadnego zdjęcia.

Pot zalewał oczy, ręce się trzęsły z wysiłku, a w głowie huczała krew pod wysokim ciśnieniem.

Ostatnie o czym myślałem, to zdjęcia.

Momentami miałem wrażenie, że walczę o każdy krok.

Ponoć na tej trasie są piękne widoki, ale ja pamiętam jedynie wygląd ścieżki pod moimi nogami.

Maszerując i biegnąc w górę, udało mi się wyprzedzić lekko ponad 20 osób, i cóż z tego, skoro większość z nich wyprzedziła mnie na zbieganiu 😆.

Jedną z wielu rzeczy, które muszę trenować, jest bieg w dół.

Ból kolan, połączony ze strachem przed wywrotką /kontuzją, skutecznie hamowały mnie podczas zbiegania ze szczytu.

Moim celem jednak było przede wszystkim dobiegnięcie do mety, i ukończenie tego biegu.

Oczywiście nie chciałem również dobiec na samym końcu, ale mój wynik - pod koniec drugiej setki, na ponad czterystu startujących - jest dla mnie zadowalający, i pokazuje dokładnie moje "miejsce w szeregu", i moją aktualną formę.

Forma mizerna, ale jakaś tam jest 😉😆.

Tak - za ten bieg dostałem dwa medale 😆

Historia tego faktu jest prosta : dużo wcześniej zapisałem się na "wirtualny bieg patriotyczny". Wtedy jeszcze nie planowałem startu w prawdziwych zawodach, a biegi witrualne, tak jak i normalne biegi, nagradzają uczestników medalami za uczestnictwo (w "normalnych" biegach trzeba dobiec do mety, a w "wirtualnych" metę uczestnik ustala sobie sam, w zależności od ambicji 😉).

Podsumowując - lekko nie było, a mówiąc szczerze - było przeje...e, ale już wiem, że jak tylko zdrowie pozwoli, to w przyszłym roku znów tutaj wystartuję (z nadzieją na lepszy wynik).

Aż sam jestem ciekaw czy wystarczy mi siły, cierpliwości, i samozaparcia do budowania sumiennie formy w okresie zimowym.

Widzę jednak znaczny postęp od początku tego roku, a nie było w tym czasie ani sumienności, ani staranności w moich przygotowaniach i treningach.

Teraz plan mam bardziej ambitny 😎

Trzymajcie kciuki, a ja biorę się do roboty.

Jutro rano wyjazd na siłownię - pomiary na maszynie, i trening biegowy na bieżni.

This report was published via Actifit app (Android | iOS). Check out the original version here on actifit.io

11/11/2021
24290
Daily Activity, Running

0.000
1 comments
avatar

Congrats on providing Proof of Activity via your Actifit report!

You have been rewarded 74.7426 AFIT tokens for your effort in reaching 24290 activity, as well as your user rank and report quality!
You also received a 25.29% upvote via @actifit account. 25.00% of this upvote value is a result of an exchange transaction you performed for 200 AFIT tokens !

Boosts increased your AFIT earnings by 0.0001 AFIT

Actifit rewards and upvotes are based on your:

• User rank: which depends on your delegated SP, accumulated AFIT tokens, rewarded post count, recent rewarded activity and owned AFITX.
  • Post score: which depends on your activity count, post content, post upvotes, quality comments, moderator review and user rank.

To improve your user rank, delegate more, pile up more AFIT and AFITX tokens, and post more.
To improve your post score, get to the max activity count, work on improving your post content, improve your user rank, engage with the community to get more upvotes and quality comments.

Actifit is a Hive Witness. If you believe in our project, consider voting for us