Fatass Journal... 2021#212 - July 31

avatar

W moim przypadku słowo urlop oznacza zwykle wyższą aktywność niż normalnie. Dziś dzień zacząłem od porannego joggingu wzdłuż wybrzeża, we Włoszech to bardzo popularny sposób aktywności fizycznej, na trasie spotkałem dzień wielu biegaczy, ale płeć piękna zdecydowanie dominowała.

O tej samej porze wielu kolarzy pojedynczo i w grupach robiło sobie treningi kolarskie. W tym miejscu odpowiem @sk1920 dlaczego nie wziąłem że sobą roweru. Otóż infrastruktura techniczna, czyli ścieżki rowerowe rzeczywiście są, ale rano były one zajęte przez joggerów, w związku z czym kolarze jeździli po zwykłych drogach. Ja na trzeźwo na takie ekstremum bym się nie odważył, mimo tego, że ruch był niewielki. Spokojna jazda po nadmorskich promenadach mnie nie bawi, a na normalną jazdę na szosówce zabrakło by mi odwagi.

Po joggingu szybka kąpiel i na śniadanie, a zaraz po tym na plażę, bo przecież trzeba się opalić na brązowo. Kto korzystał z włoskich plaż to pewnie wie jak to wygląda, dla innych krótki opis. Nasz hotel nie ma plaży, więc chcąc się opalać jak inni na leżakach, gdy zajdzie taka potrzeba to skryć się pod parasolem, musieliśmy udać się do jednej z setek prywatnych plaż wzdłuż wybrzeża. W pierwszej, która była najbliżej zszokowała mnie cena 110€, nawet nie wnikałem, czy to jest za osobę, za dzień, za miesiąc czy za sezon. Zawineliśmy się na piętach i poszliśmy na inną plażę. Tam obsługa była bardziej komunikatywna i stanęło na 40€ za dwie osoby za cały dzień, to też dużo, zważywszy na to, że planowaliśmy tam być około 4 godzin, ale zgodziliśmy się te warunki. W tym momencie może zaskoczę @asia-pl, ale nie czekałem na kolejną okazję tylko od razu wskoczyłem do morza. Temperatura wody idealna, tylko ten gorący piasek na plaży psuł całą zabawę.

Około 14 skończyliśmy plażing i poszliśmy prosto na poszukiwanie jedzenia. W tym temacie staramy się poszukiwać miejsc na uboczu turystycznych szlaków, gdzie zwykle jadają tubylcy. Właśnie do takiej trattorii dziś trafiliśmy, wygląd nie zachwycił, ale jedzenie było przepyszne, a były to zwykle gnotti ala pomodoro. Do tego miła rozmowa z właścicielem, znów miałem okazję przypomnieć sobie co nieco włoskiego, już coraz mniej mieszam go z francuskim.

Po południu wybraliśmy się do Pizy, byliśmy tam już dwa razy, ale skoro jest tak blisko to czemu nie skorzystać z możliwości odwiedzin. Tym razem zaparkowałem dość daleko od Piazza del Duomo, ale to było celowe, żeby mieć okazję zobaczyć trochę więcej miasta.

Na krzywą wieżę nie odważyłem się wejść, nie żebym był tchórzem, ale z troski o zabytek, bo przetrwał wieki, ale nie wiem czy z moją wagą przetrwałby dłużej. Podziwiałem więc tylko z dołu. Na jednym ze zdjęć uwieczniłem figury geometryczne jakie ludzie robią do pozowania z wieżą, tam za moimi plecami.

Zauważyliśmy też pozytywne zmiany wokół placu. Wcześniej było na nim mnóstwo straganów z chińskimi pamiątkami, plus do tego ciemnoskórzy sprzedawcy wszelkiej maści podróbek znanych marek. Teraz wszyscy zniknęli z placu, stragany i sprzedawcy Gucciego, Emporio Armaniego i innych wylądowali za murami placu. Myślę, że to było dobre posunięcie ze strony władz miasta.

Wracając do samochodu zauważyliśmy, że przy większości przystanków autobusowych znajdują się wagi. Dlaczego nie wiem. Czy może jest tak, że za grubi nie są wpuszczani do autobusu i muszą iść pieszo. Znaczyć to może, że miasto walczy z otyłością. Ale to tylko moja teoria.

Dziś wujek Google nie popisał się w temacie podpowiedzi restauracji w Pizie. Chciałem uniknąć turystycznych restauracji wokół Piazza del Duomo, poprosiłem o podpowiedź i wybrałem opcję "Dopasowane do Ciebie", jako pierwszą sugestie pokazał mi "McDonald's Pisa Miracoli" 🤣 Google nie idź tą drogą, nie przepadam za takimi miejscami i nigdy nie zdarzyło mi się opiniować żadnego McDonald's.

Z wieczornym posiłkiem był duży problem, bo we wszystkich miejscach, gdzie wchodziliśmy okazywało się, że bez rezerwacji nie ma szans i to bez znaczenia, czy to była restauracja, pizzeria czy trattoria. Zdecydowaliśmy się finalnie na pizzerię w której jedliśmy wczoraj, mieliśmy dużo szczęścia, bo 10 minut później tam też odprawieni byśmy byli z kwitkiem.

Sorry for my no polish speaking friends, but due to limited access to internet, I will make only polish posts during my vacation.

Piotr A. Marszalek.png

Dystans pokonany w 2021 roku: 2617,25 km - z podziałem na dyscypliny:

DyscyplinaDystans
Spacer / Marsz / Nordic Walking1890,90 km (+20,15 km)
Kolarstwo / Rower MTB582,16 km
Jogging / Bieganie144,19 km (+3,95 km)

See you in September, stay tuned.

This report was published via Actifit app (Android | iOS). Check out the original version here on actifit.io

37805
Daily Activity, Jogging, Photowalking, Running, Swimming, Walking

8 comments
avatar

Ah ta kąpiel w morzu 😭 No właśnie pod tym kątem utwierdziłam się w przekonaniu, że wakacje nad polskim morzem to pierwszy i ostatni raz 😂

avatar

Musimy tylko opanować jak spakować bombla do samolotu, albo której z babć xD

Świetny wynik! Fajna sprawa takie aktywne wakacje 😉
A co do rowerów, to też mam ten problem, żeby zwolnić, ale może z córką pojedziecie sobie na przejażdżkę.

!BEER

avatar

Sorry, out of BEER, please retry later...

avatar

Sorry, out of BEER, please retry later...

avatar

Congrats on providing Proof of Activity via your Actifit report!

You have been rewarded 582.8192 AFIT tokens for your effort in reaching 37805 activity, as well as your user rank and report quality!
You also received a 28.61% upvote via @actifit account. 25.00% of this upvote value is a result of an exchange transaction you performed for 200 AFIT tokens !

The following boosts were applied to your post:
Rank Bag - L1
+ 1.5 % SPORTS
Sunglasses - L3
+ 2 % SPORTS
... and 29 other gadgets.
Boosts increased your AFIT earnings by 495.0342 AFIT
Actifit rewards and upvotes are based on your: - User rank: which depends on your delegated SP, accumulated AFIT tokens, rewarded post count, recent rewarded activity and owned AFITX. - Post score: which depends on your activity count, post content, post upvotes, quality comments, moderator review and user rank.

To improve your user rank, delegate more, pile up more AFIT and AFITX tokens, and post more.
To improve your post score, get to the max activity count, work on improving your post content, improve your user rank, engage with the community to get more upvotes and quality comments.