Odwiedziny w chatce na Skalitym.

avatar

Read this post on TravelFeed.io for the best experience

Tak piękne widoki towarzyszyły nam na mecie piątkowej wędrówki.

Minął tydzień od naszej wyprawy, a ja dopiero dziś znalazłem chwilę czasu, by ją opisać, ale do rzeczy - tytułem wstępu krótki rys historyczny tej wycieczki.

Wraz z Patrykiem i Tomkiem zakończyliśmy działalność muzyczną w listopadzie zeszłego roku. Na szczęście nasza przyjaźń przetrwała, a kontynuujemy ją podczas piątkowych spotkań.

W każdy ostatni piątek miesiąca organizujemy sobie jakiś "wypad na piwo", by powspominać stare czasy ;) zarazem wymieniając się bieżącymi życiowym doświadczeniami.

Kolejne piątkowe spotkanie wypadło na 29go Maja. Spontaniczny plan jest najlepszy, więc tym razem w czwartek padło hasło "idziemy na Skalite" - jak dla mnie rewelacja!

W piątek od rana obserwowałem naszą górę. Prognoza nie była zachęcająca, ale "nie ma złej pogody, są tylko źle ubrani turyści" :)

Umówiliśmy się po pracy - na 17tą.

Jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, przed samą 17tą wyszło słońce, a my z przyjemnością ruszyliśmy w górę.

Sprawnie wspinaliśmy się w górę. Droga była nieco mokra po całodziennych opadach, ale słoneczko ładnie świeciło, a "nagroda za wspinaczkę" niesiona w plecakach dodatkowo nas napędzała.

Przed nami pogoda wyglądała bardzo dobrze, jednak nadciągająca z tyłu nad nasze głowy chmura niosła nam przykrą niespodziankę. Dopadła nas krótka, ale intensywna ulewa.

Nim dotarliśmy na szczyt Skalitego deszcz przestał padać.

Wyszliśmy z lasu na polankę, i naszym oczom ukazał się pierwszy punkt wędrówki - stara chatka.

Większą ekipą, w różnych konfiguracjach, odwiedzamy to miejsce od wielu lat. Chatka jest zawsze otwarta, a właścicielem jest moja znajoma z pracy. Obok chatki jest przygotowane miejsce na ognisko. Kilkukrotnie imprezy ogniskowe kończyły się następnego dnia, a my spaliśmy w środku, lub na polanie, w zabranych ze sobą namiotach.

Pamiętny 18 Luty 2018 roku - zimowa wyprawa. Przedzieranie się przez dwumetrowe zaspy, i kopanie dziury w śniegu, by znaleźć miejsce na ognisko, na którym później robiliśmy grzane wino :)

Spędziliśmy kilka chwil na ławce przy chatce, wspominając stare dobre czasy. Następnie ruszyliśmy do drugiego zaplanowanego na ten dzień miejsca.

U stóp Skalitego jest stadnina z nauką jazdy konnej. Na górze często można spotkać takie "zmotoryzowane" wycieczki.

Naszym drugim celem był kamieniołom na Skalitym. Pisałem o nim już wcześniej, przy okazji którejś z moich poprzednich wycieczek.

Znaleźliśmy dość wygodną półkę skalną ;) i - delektując się "nagrodą za wspinaczkę" - podziwialiśmy przez dłuższy czas panoramę Żywiecczyzny, rozmawiając o życiu, i planując kolejne spotkanie :)

Wraz z ostatnimi promieniami słońca ruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

p.s.

Ostatnie kilkaset metrów drogi w lesie szliśmy po zmroku - bardzo ciekawe doświadczenie.

View this post on TravelFeed for the best experience.

8 comments

Congratulations, your post has been added to Pinmapple! 🎉🥳🍍

Did you know every user has their own profile map?
And so does every post as well!

Want to have your post on the map too?

• Go to Pinmapple
  • Click the get code button
  • Click on the map where your post should be (zoom in if needed)
  • Copy and paste the generated code in your post (Hive only)
  • Congrats, your post is now on the map!

avatar

ale smakowita chatka, prawie jak z czekolady 😁

@tipu curate :)

avatar

I zmieściło się w niej kilkanaście osób.... piętrowo.... ale się zmieściło 😉 Gorzej, gdy kolega z "piętra" spadł w środku nocy na "parter" - na szczęście klepisko zamortyzowało upadek (a swoją drogą, kolega był odpowiednio "rozluźniony", więc upadł z gracją 🤣😂)

avatar

Congratulations @ptaku! You received the biggest smile and some love from TravelFeed! Keep up the amazing blog. 😍 Your post was also chosen as top pick of the day and is now featured on the TravelFeed.io front page.

Feedback

We have 1 tips for you on how you can improve your post to receive more smiles for your future posts. To view the feedback, head to your TravelFeed Dashboard. Next to your post you will find a smiley, a click on it reveals the detailed feedback.

Thanks for using TravelFeed!
@pl-travelfeed (TravelFeed team)

PS: You can now search for your travels on-the-go with our Android App. Download it on Google Play

avatar

Dzięki, że jesteś częścią społeczności #pl-travelfeedTwój post został również udostępniony w grupie TravelFeed Polska na Facebooku i przez profil na Twitter zapraszam do śledzenia tych dwóch profili.Jeżeli przeoczyliście post o zmianach zasad publikacji i kuracji postów na tagu #pl-travelfeed polecam się z nim zapoznać. Zmiany wynikają z faktu, że jesteśmy częścią dużego projektu Travelfeed.io i staramy się propagować posty podróżnicze pośród polskiej społeczności.Poniżej znajdziecie ważne posty dzięki, którym łatwiej opanujecie publikowanie na Travelfeed.io

Przewodnik jak zacząć z TravelFeed.io

Przewodnik jak publikować posty na TravelFeed.io

Pamiętaj o zmianie języka na polski, tylko takie posty możemy kurować.